Please flip the phone to see the goods.
Loading
Loading
Loading
Play
tilbage til projektoversigtgå til næste projekt

Kunde

Fiskerikajen / Fiskerizakajaen

Kultur
Bæredygtighed

Fiskerikajen, en dansk engros-virksomhed med stærk fokus på bæredygtighed, har etableret pop-up restaurantkonceptet Fiskerizakajaen. Her får kokke med innovative madkoncepter chancen for at afprøve deres idéer i en begrænset tidsperiode.

Afleveringer

Logo
Visuel identitet
Social media designlinje
Skiltedesign
Webshop

Min rolle

Design
Shopify webshop implementation

Eksterne samarbejdspartnere

No Title – Mural design

Projekt

Fiskerizakayaen havde brug for en visuel identitet. Den skulle designes så den både egner sig til restaurantens fysiske fremtoning og til online brug.

Løsning

Den visuelle identitets grundelementer – logo, skriftvalg og farvepalette – er inspireret af japanske designtraditioners enkelhed, rene linjer, neutrale palet og minimalistiske fornemmelse. Men da Fiskerikajen er en flok mennesker, der godt kan lide at ruske lidt op i tingene, blev der tilføjet nogle elementer – kulører og en grungy håndtegnet skrifttype – der rusker op i renligheden og ordentligheden. Dét understøtter den mere rowdy side af deres identitet.

Baggrundshistorie:

Fiskerizakajaen er et subbrand af Fiskerikajen. Her er deres logo.

Fiskens øje genbruges gennem Fiskerizakajaens logo for at vække genkendelse. Fiskeøjet vil blive brugt som prikken over i'et. I bogstaveligste forstand.

Prikkerne over i'erne er henholdsvis åbne og lukkede for at repræsentere virksomhedens dualitet:
At der både er roligt, rart og ordentligt – og opfindsomt og vildt.
At pop-up'en er skiftevis åben – og lukket.
At forskellige madkoncepter og ideer mødes i pop-up-restauranten.
Og at stedet huser koncepter, som både trækker på traditionel kogekunst – og afprøvning af nye idéer.

Fleksibilitet:

Prikkerne kan bruges i forskellige variationer.

Farvepalette: 

Primær palette.

Sekundær palette.
Farverne bliver benyttet til at skrue op for vildskaben og skabe blikfang.

Avatar billede:

Skrifttype

Understøttende grafiske elementer: 

Instagram er Fiskerizakayaens vigtigste kommunikationsmedie. Så hele alfabetet blev lavet som individuelle Instagram-"stickers" som kan bruges som genkendelige grafiske elementer oven på billeder til stories, posts, osv.

Understøttende skrifttype: 'Gatsunga'.

Understøttende grafiske elementer: 
Mønster med navnetræk og tagline

Eksempel på brug af mønster og navnetræk

Understøttende grafiske elementer: 
Mønster

Eksempler på den visuelle identitet implementeret i instagram-opslag

Skiltning til bygningsfacaden

Illustration til brief til skiltemalerne

Facaden IRL

Vægkunst af @notitle

Koncept til at formidle begivenheder via facaden.

Et par ord fra kunden

Vi har gennem lang tid arbejdet sammen med Lars, og samarbejdet er udviklet sig til et partnerskab. Lars har på forrygende vis fanget vores vibe og har altid en god vinkel på opgaverne. Han er dygtig til at komme med inspiration både på eksisterende opgaver, men også helt nye formater. Vi er meget glade for at arbejde sammen med Lars, og han har en vigtig rolle i vores forretning.  Jeg giver ham min bedste anbefaling."

Hjalte Pohlentz

Direktør og Salgschef
Fiskerikajen Engros ApS